Gyógymasszázs az Életerő Stúdióban

Az álló életmód veszélyei

Nemcsak az ülő munkát végzők ízületeit károsíthatja az életmódjuk, hanem azokét is, akik naphosszat állnak. Egy tünetet akkor tekinthetünk gyakorinak, ha hetente többször jelentkezik. “Sok” állásnak pedig azt nevezhetjük, ha valaki a munkaideje több mint 60%-ában áll. Gyakori sok állással járó munka a bolti eladó, barista, futószalagnál dolgozó, biztonsági őr, pincér, masszőr vagy fodrász. Emiatt az ilyen foglalkozást űzőknél nagyobb valószínűséggel jelentkeznek a tünetek.

Az álló életmód következményei közül a leggyakoribbak: görnyedt tartás, visszér, szív- és érrendszeri betegségek, ízületi fájdalmak.

  • Amikor gerincünk helyes tartásban van, akkor sem előre, sem hátra nem dől. Amikor állás/ülés során előre görnyedünk, az megboríthatja a gerincet tartó izmok egyensúlyát és idővel görnyedt tartást eredményezhet. Ez nem csak esztétikai gondot jelent, hanem a gerinc hajlékonysága és mozgékonysága is csökkenhet. Különösen a tüdő és a nyaki gerinc környékén. Ezt követheti a krónikus fájdalom, melyet rendszeres gyógytornával és gyógymasszázzsal lehet kezelni.

 

  • A gerinc problémák mellett jellemzően visszértágulatok is jelentkeznek. Ilyenkor a vénák megnagyobbodnak és gyakran megcsavarodnak. Leggyakrabban a lábfejen, boka környékén, lábszáron jelentkeznek, de előrehaladott állapotban a combon végig nyomon következő. A hosszú ideig tartó állás közben a gravitáció lefelé húzza a vért, amely így felgyülemlik a test alsó részében és ott kitágítja az ereket. A vénák feladata, hogy a különböző testrészekből az odajutó vért visszapumpálják a szívbe. A vénák emellett megakadályozzák a vér visszafelé folyását is. Amikor hosszú ideig állunk, a vénákban található kis billentyűk elgyengülnek és nem képesek megfelelően visszapumpálni a vért a szívbe. Ezt elősegíti, ha az izmok és kötőszövetek gyengék és nem tudják a vénák falait megtámasztani.

 

A kitágult erekben hosszasan pangó vér, a kevés mozgás, valamint az izmok és kötőszövetek gyengesége érelmeszesedést, valamint keringési problémák kialakulását is előidézheti.

 

  • A tartós állás az ízületi porcokat nem egyenletesen terheli. Ráadásul, ha nem mozog az ízület, akkor az ízületi nedv termelése is lecsökken, amely így nem tudja megfelelően „beolajozni” a porcok felületeit. Gyorsabban jelentkeznek az ízületi kopás kellemetlen tünetei. (fájdalom, feszülés) Igyekeznünk kell munka közben odafigyelni a testtartásunkra és hogy rendszeresen mozgassuk meg minden ízületünket. Ez akár lehet helyben járás, lábemelgetés stb. Ha fájdalmas tüneteket észlelünk, akkor orvosi vizsgálat után, jelentkezzünk be gyógytornára és gyógymasszázsra.