kép bloghoz 2

Immunrendszerünk erősítése kora tavasszal

Március vége felé járunk, amikor a nappali meleg egyre kellemesebb lesz és éjszaka sem számíthatunk erős mínuszokra. Egyre több reményt fűzünk ahhoz, hogy nem kapunk el sem náthát, sem influenzát, sem a rettegett Covid-ot.

Ahhoz azonban, hogy elkerüljük a fertőzéses megbetegedéseket erősíteni kell az immunrendszerünket.

Néhány ötlet, ami erősíti a védekező rendszerünket:

  1. Töltsünk minél több időt szabad levegőn. Hétköznapokon munka/oktatás előtt, ebédszünetben és a nap végén is sétáljunk hosszabb-rövidebb távokat. A dinamikus séta felfrissíti a vérkeringésünket, oxigénnel tölti a szervezetünket és a nyirokkeringés is gyorsabban szállítja el a salakanyagot. Ezáltal erősödik az immunrendszerünk. Hétvégéken tervezzünk 3-4 órás hosszabb kirándulásokat, amikor kimegyünk a természetbe, távolabb a várostól. A friss levegő, a mozgás és a természet csendje szintén erősíti és feltölti a szervezetünket.

 

  1. Masszázs: Az egész testet felfrissítő masszázs, mely gyorsítja a vérkeringést és a nyirokkeringést is kiváló alkalom a szervezetünk méregtelenítésére. Az Életerő Stúdió munkatársai

 

  1. Egészítsük ki téli táplálékainkat friss zöld növényekkel. Ilyenkor már kapható a medvehagyma, újhagyma. A kirándulásaink alatt pedig már (természetesen az úttól távolabb) szedhető friss csalán levél, pitypang levél is. Salátákba, húsokhoz kitűnő kiegészítők. Ha pedig fenyőerdők mellett sétálunk, akkor egy-két új hajtást lecsippentve és mézbe rakva a teánk is ízesebb és ásványi anyagokban bővelkedőbb lesz.

 

 

  1. Nem ittunk eleget a téli hidegen? Fejfájás és kimerültség jellemzi napjainkat? Növeljük a naponta bevitt tiszta víz mennyiségét és csökkentsük a cukrozott üdítők iszogatását. Kipróbálhatjuk a színes, ízes és egészséges smoothiek elkészítését. A kiválasztott gyümölcsöket, vagy zöldségeket turmixgépbe dobjuk, felöntjük vízzel, ízlés szerint tehetünk bele fűszereket és pillanatokon belül kész az egészséges innivaló.

A víz csodákra képes és a megfelelően hidratált szervezet számos megbetegedésnek ellenáll. Tény az is, hogy a szervek nedvességgel való ellátása az általános immunerősítés érdekében is remek választás. Az éltető nedű egészségre és energikusságra gyakorolt jótékony hatásait már egy-két hét után érezni lehet.

 

 

  1. Napi torna

Nemcsak a közelgő bikiniszezon miatt fontos, hanem az egészségünk fenntartása és a jó közérzet miatt is. Bizonyítottan csökkenti a koleszterinszintet, a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát, de az immunrendszer is kiválóan erősíthető vele. Ilyenkor tavasszal, amikor már melegebben süt a nap, sokkal kevesebb kifogást keresünk, hogy újra elővegyük a futócipőt, vagy egyszerűen csak beiktassunk minden nap egy bő félórás sétát. Természetesen a fokozatosságot érdemes betartani, ha egész télen inkább a bekuckózást részesítettük előnyben. Ha pár kilót felszedtünk a télen, akkor könnyen megfájdulhat a térdünk, csípőnk a lelkes kocogástól.

 

  1. Szedjünk, vagy ne szedjünk vitamin készítményeket?

Vannak védelmezői és ellenzői is. Immunerősítés kapcsán általában szóba kerülnek az étrend – kiegészítők is. A patikák kínálatában nagyon sokféle márka megtalálható. A reklámokból, ismerősök ajánlásaiból, de a gyógyszerészektől is kérhetünk információkat. Akik pedig ellenzik a tabletták szedését ők is megtalálják az ideális étrendet, melyben megtalálható a cékla, brokkoli, citrom, fokhagyma és a goji bogyó is, melyek remek választásnak bizonyulnak az immunrendszer felturbózására.